Ασκήσεις στους δισδιάστατους πίνακες
Παρακάτω θα βρείτε μερικές ασκήσεις στους δισδιάστατους πίνακες. Το Α μέρος είναι κάποιες ενδεικτικές με σκοπό να χρησιμοποιηθούν οι βασικές μεθοδολογίες. Στο δεύτερο μέρος ακολουθούν συνδιαστικές ασκήσεις με στόχο τη βελτίωσή μας σε σύνθετα προβλήματα.
Α Μέρος
1. Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα ¨γεμίζει¨ ένα πίνακα Π[30,40] με θετικές ακέραιες τιμές που θα δέχεται από το χρήστη. Να πραγματοποιείται έλεγχος των δεδομένων εισόδου έτσι ώστε να μη γίνονται δεκτοί αρνητικοί αριθμοί ή το μηδέν.
Στη συνέχεια θα υπολογίζει το άθροισμα των αρτίων και θα εμφανίζει και τις θέσεις του πίνακα στις οποίες βρέθηκε άρτιος αριθμός.
Στη συνέχεια θα υπολογίζει το άθροισμα των αρτίων και θα εμφανίζει και τις θέσεις του πίνακα στις οποίες βρέθηκε άρτιος αριθμός.
2. Δίνονται οι βαθμοί 100 μαθητών σε 10 μαθήματα. Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο :
Α. Θα καταχωρεί τα στοιχεία σε κατάλληλο δισδιάστατο πίνακα.
Β. Θα υπολογίζει το μέσο όρο του κάθε μαθητή και θα εμφανιζει τον αριθμό του μαθητή με το μεγαλύτερο μέσο όρο.
Γ. Θα υπολογίζει το πλήθος των μαθητών που είχαν μέσο όρο πάνω από τον γενικό μέσο όρο.
Α. Θα καταχωρεί τα στοιχεία σε κατάλληλο δισδιάστατο πίνακα.
Β. Θα υπολογίζει το μέσο όρο του κάθε μαθητή και θα εμφανιζει τον αριθμό του μαθητή με το μεγαλύτερο μέσο όρο.
Γ. Θα υπολογίζει το πλήθος των μαθητών που είχαν μέσο όρο πάνω από τον γενικό μέσο όρο.
3. Σε ένα αγώνα ρίψης σφαίρας παίρνουν μέρος 20 αθλητές. Κάθε αθλητής εκτελεί τρείς προσπάθειες και καταχωρείται ως προ μετρήσιμη η καλύτερη από τις τρείς. Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο:
Α. Θα καταχωρεί τα ονόματα των αθλητών και τις τρείς προσπάθειές τους σε κατάλληλους πίνακες.
Β. Θα υπολογίζει την καλύτερη προσπάθεια κάθε αθλητή και θα την αποθηκεύει σε πίνακα ΜΑΧ[20]
Γ. Θα εμφανίζει τα ονόματα των τριών καλύτερων αθλητών καθώς και το μετάλλιο που θα πάρει ο καθένας
( Χρυσό, Αργυρό ή Χάλκινο).
Α. Θα καταχωρεί τα ονόματα των αθλητών και τις τρείς προσπάθειές τους σε κατάλληλους πίνακες.
Β. Θα υπολογίζει την καλύτερη προσπάθεια κάθε αθλητή και θα την αποθηκεύει σε πίνακα ΜΑΧ[20]
Γ. Θα εμφανίζει τα ονόματα των τριών καλύτερων αθλητών καθώς και το μετάλλιο που θα πάρει ο καθένας
( Χρυσό, Αργυρό ή Χάλκινο).
4 . Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα υπολογίζει το άθροισμα των διαγωνίων ενός τετραγωνικού πίνακα Α[10,10], ο οποίος περιέχει ακέραιες τιμές.
5. Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο αφού καταχωρήσει σε ένα πίνακα ΟΝΟΜΑΤΑ [30,40] τα ονόματα 1200 ατόμων θα μετρά :
Α. Πόσες φορές υπάρχει το όνομα ¨Γιάννης¨ στην 10η γραμμή του πίνακα.
Β. Πόσες φορές υπάρχει το όνομα ¨Μαρία¨ στην 30η στήλη του πίνακα.
Α. Πόσες φορές υπάρχει το όνομα ¨Γιάννης¨ στην 10η γραμμή του πίνακα.
Β. Πόσες φορές υπάρχει το όνομα ¨Μαρία¨ στην 30η στήλη του πίνακα.