ALGORITHMOS
  • Αρχικη
  • Υλικο ΑΕΠΠ
    • Η υλη του μαθηματος
    • Βασικα σημεια θεωριας
    • Θεωρια - Μεθοδολογια >
      • Βασικες γνωσεις
      • Δομη Ακολουθιας
      • Δομη Επιλογης
      • Δομη επαναληψης
      • Μονοδιαστατοι Πινακες
      • Δισδιαστατοι Πίνακες
    • Ασκησεις >
      • Δομη Ακολουθιας >
        • Δομη Ακολουθιας - Λυσεις Ασκησεων
      • Δομη Επιλογης >
        • Δομη Επιλογης - Λυσεις Ασκησεων
      • Δομη Επαναληψης >
        • Δομη Επαναληψης - Λυσεις Ασκησεων
      • Μονοδιάστατοι Πίνακες >
        • Μονοδιαστατοι Πινακες - Λυσεις Ασκησεων
      • Δισδιάστατοι Πίνακες >
        • Δισδιάστατοι Πίνακες - Λυσεις Ασκησεων
      • Υποπρογράμματα
    • Θεματα πανελλαδικων εξετασεων
    • Γλωσσομάθεια
  • Άρθρα
  • Online Test
    • Online Test - Γενικά
    • Online Test - Πανελληνιων
  • Επικοινωνια
Giakoumoglou Vagelis

Πότε χρησιμοποιούμε πίνακες στη επίλυση των ασκήσεων στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον

​Πότε χρησιμοποιούμε πίνακες και πότε όχι…

Picture
Το παραπάνω ερώτημα απασχολεί αρκετούς μαθητές και πάντα είναι θέμα συζητήσεων. Στο παρακάτω άρθρο Θα προσπαθήσουμε να κάνουμε μια προσέγγιση στο θέμα αυτό και να λύσουμε τις απορίες που υπάρχουν.

Ας ξεκινήσουμε από το πότε χρησιμοποιούμε πίνακες.

Το πλεονέκτημα των πινάκων είναι ότι αποθηκεύουν τα δεδομένα και μπορούμε να τα επεξεργαστούμε όποια στιγμή θέλουμε. Αυτό είναι αναγκαίο να γίνει όταν για παράδειγμα θέλουμε :
         Α. Να ταξινομήσουμε κάποια στοιχεία και έπειτα να τα εμφανίσουμε κατά αύξουσα ή φθίνουσα σειρά.
         Β. Να βρούμε το μέσο όρο κάποιων στοιχείων και μετά να βρούμε πόσα από αυτά είχαν τιμή πάνω ή κάτω από το μέσο όρο.
      Γ. Να υπολογίσουμε το μέγιστο ή το ελάχιστο κάποιων στοιχείων και να εμφανίσουμε ποια ακριβώς από αυτά έχουν τη μέγιστη ή την ελάχιστη τιμή.

Προσοχή: αν θέλουμε απλά να βρούμε το μέγιστο ή το ελάχιστο και πόσα από αυτά τα στοιχεία έχουν τη μέγιστη ή την ελάχιστη τιμή, μπορούμε και χωρίς πίνακες.
Το ακριβώς είναι αυτά που έχουν τη μέγιστη ή ελάχιστη τιμή δεν μπορούμε να τα βρούμε δίχως πίνακες.

Γενικά λοιπόν, όταν είναι αναγκαίο να κάνουμε πρώτα κάποιο υπολογισμό και στη συνέχεια να γυρίσουμε πάλι στα δεδομένα μας, τότε χρειαζόμαστε τους πίνακες. Δηλαδή , όταν πρέπει να αποθηκεύσουμε τα δεδομένα μας ώστε να τα επεξεργαστούμε εκ νέου στη συνέχεια.

Πότε δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πίνακες:

Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι πίνακες έχουν δυο βασικά μειονεκτήματα:
  • Απαιτούν μνήμη , και
  • Περιορίζουν τις δυνατότητες του προγράμματος .
Επομένως η χρήση πινάκων, όταν αυτό δεν είναι απαραίτητο, δεν αποτελεί καλή τακτική.

Επίσης οι πίνακες είναι στατικές δομές δεδομένων, αυτό σημαίνει ότι το μέγεθός τους πρέπει να είναι γνωστό από την αρχή της εκτέλεσης του προγράμματος. Άρα στην περίπτωση που δεν γνωρίζουμε το μέγεθος του πίνακα ή των πινάκων που θα θέλαμε να χρησιμοποιήσουμε, τότε δεν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πίνακες. Αν η άσκηση δεν «ξεκαθαρίζει» την κρίσιμη πληροφορία για το πλήθος των δεδομένων , τότε δεν μπορούμε να δηλώσουμε τους πίνακες άρα και να τους χρησιμοποιήσουμε.

Πολλοί ρωτάνε , τι θα γίνει αν χρησιμοποιήσω πίνακες ενώ δεν πρέπει, θα μου ¨κόψουν¨ όλη άσκηση;
Η απάντηση είναι ότι δεν θα κοπεί όλη η άσκηση, εφόσον είναι σωστή, αλλά σίγουρα θα χαθούν μόρια. Το πόσα μόρια και με τι τρόπο, θα το καθορίσει η επιτροπή του υπουργείου με απόφασή της.

Συνοψίζοντας,
Αυτό που θα πρέπει να εξετάζουμε για να αποφασίσουμε τελικά αν πρέπει ή δεν πρέπει να χρησιμοποιήσουμε πίνακες είναι αν χρειάζεται να υπολογίσουμε πρώτα κάποια τιμή και στη συνέχεια να τη συγκρίνουμε με τα δεδομένα μας, πχ : πόσοι μαθητές έχουν βαθμό πάνω από το μέσο όρο της τάξης. Αν δεν γνωρίζουμε το πλήθος των δεδομένων ή αν δεν χρειάζεται να επιστρέψουμε σε αυτά , τότε μπορούμε να λύσουμε την άσκηση χωρίς τη χρήση πινάκων. 

Ελπίζω να σας βοήθησε η παραπάνω ανάλυση, για όποιες απορίες ή επισημάνσεις παρακαλώ επικοινωνήστε μαζί μου . 
Ποιοί είμαστε.
Σχετικά με τη σελίδα
Επικοινωνία
Το υλικό που υπάρχει στη παρούσα ιστοσελίδα , είναι προϊόν προσωπικής εργασίας με στόχο να χρησιμοποιηθεί στην εκπαίδευση και βελτίωση μαθητών στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.
Θα εκτιμούσα ιδιαίτερα αν επικοινωνήσετε μαζί μου για όποια λάθη βρείτε ή προτάσεις βελτίωσης της σελίδας, στο email που αναφέρεται στη σελίδα επικοινωνίας.
​
              Με εκτίμηση,
         Γιακουμόγλου Βαγγέλης


                                                                                                                         
  • Αρχικη
  • Υλικο ΑΕΠΠ
    • Η υλη του μαθηματος
    • Βασικα σημεια θεωριας
    • Θεωρια - Μεθοδολογια >
      • Βασικες γνωσεις
      • Δομη Ακολουθιας
      • Δομη Επιλογης
      • Δομη επαναληψης
      • Μονοδιαστατοι Πινακες
      • Δισδιαστατοι Πίνακες
    • Ασκησεις >
      • Δομη Ακολουθιας >
        • Δομη Ακολουθιας - Λυσεις Ασκησεων
      • Δομη Επιλογης >
        • Δομη Επιλογης - Λυσεις Ασκησεων
      • Δομη Επαναληψης >
        • Δομη Επαναληψης - Λυσεις Ασκησεων
      • Μονοδιάστατοι Πίνακες >
        • Μονοδιαστατοι Πινακες - Λυσεις Ασκησεων
      • Δισδιάστατοι Πίνακες >
        • Δισδιάστατοι Πίνακες - Λυσεις Ασκησεων
      • Υποπρογράμματα
    • Θεματα πανελλαδικων εξετασεων
    • Γλωσσομάθεια
  • Άρθρα
  • Online Test
    • Online Test - Γενικά
    • Online Test - Πανελληνιων
  • Επικοινωνια