ALGORITHMOS
  • Αρχικη
  • Υλικο ΑΕΠΠ
    • Η υλη του μαθηματος
    • Βασικα σημεια θεωριας
    • Θεωρια - Μεθοδολογια >
      • Βασικες γνωσεις
      • Δομη Ακολουθιας
      • Δομη Επιλογης
      • Δομη επαναληψης
      • Μονοδιαστατοι Πινακες
      • Δισδιαστατοι Πίνακες
    • Ασκησεις >
      • Δομη Ακολουθιας >
        • Δομη Ακολουθιας - Λυσεις Ασκησεων
      • Δομη Επιλογης >
        • Δομη Επιλογης - Λυσεις Ασκησεων
      • Δομη Επαναληψης >
        • Δομη Επαναληψης - Λυσεις Ασκησεων
      • Μονοδιάστατοι Πίνακες >
        • Μονοδιαστατοι Πινακες - Λυσεις Ασκησεων
      • Δισδιάστατοι Πίνακες >
        • Δισδιάστατοι Πίνακες - Λυσεις Ασκησεων
      • Υποπρογράμματα
    • Θεματα πανελλαδικων εξετασεων
    • Γλωσσομάθεια
  • Άρθρα
  • Online Test
    • Online Test - Γενικά
    • Online Test - Πανελληνιων
  • Επικοινωνια
Giakoumoglou Vagelis

Ασκήσεις στις Δομές Επανάληψης
​ΓΙΑ - ΟΣΟ - ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ

Παρακάτω θα βρείτε ενδεικτικές λύσεις για τις ασκήσεις στις δομές επανάληψης "ΓΙΑ" , "ΟΣΟ" και "ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ".

Λύσεις Ασκήσεων στη δομή επανάληψης.
ΓΙΑ - ΟΣΟ - ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ

Ασκήσεις στη δομή επανάληψης:ΓΙΑ 

Χαρακτηριστικό γνώρισμα των ασκήσεων αυτών είναι η γνώση του πλήθους των επαναλήψεων που θα πραγματοποιηθούν σε κάθε περίπτωση.
​Να σημειώσουμε εδώ ότι οι ασκήσεις αυτές μπορούν να λυθούν και με χρήση των επαναληπτικών δομών ΟΣΟ και ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ...
Άσκηση 1
Να πραγματοποιηθεί  πρόγραμμα ο οποίο θα δέχεται 200 τυχαία ονόματα και θα μετρά πόσες φορές εμφανίζεται το όνομα «Άννα» .
Λύση
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_1
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
   ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Ι,Π
   ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝ
ΑΡΧΗ
Π<--0
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 200 
       ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΕΝΑ ΟΝΟΜΑ'
       ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ
       ΑΝ ΟΝ='ΑΝΝΑ' ΤΟΤΕ 
               Π<--Π+1
       ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ ' ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΑΝΝΑ ΔΟΘΗΚΕ ',Π,'ΦΟΡΕΣ'
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 
Άσκηση 2 
Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται 150 τυχαίους αριθμούς και θα μετρά το άθροισμα των πολλαπλασίων του 5.
Λύση 
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_2
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
      ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Χ,Σ,Ι
ΑΡΧΗ
Σ<--0
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 150
         ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΕΝΑΝ ΑΡΙΘΜΟ'
         ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
         ΑΝ Χ MOD 5 = 0 ΤΟΤΕ 
                  Σ<--Σ+Χ
         ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΤΩΝ ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΩΝ ΤΟΥ 5 ΕΙΝΑΙ:',Σ
​ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 
Άσκηση 3 
Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται 100 τυχαίους αριθμούς και θα υπολογίζει το μέσο όρο των περιττών.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_3
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
      ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Χ,Σ,Ι,Π
      ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ:Μ

ΑΡΧΗ
Σ<--0
Π<--0

ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
         ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΕΝΑΝ ΑΡΙΘΜΟ'
         ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
         ΑΝ Χ MOD 2 < >  0 ΤΟΤΕ 
                  Σ<--Σ+Χ
                  Π<--Π+1

         ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΑΝ Π<>0 ΤΟΤΕ 
         Μ<--Σ/Π

         ΓΡΑΨΕ 'Ο ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΤΤΩΝ ΕΙΝΑΙ:',Σ
ΑΛΛΙΩΣ
         ΓΡΑΨΕ 'ΔΕΝ ΔΟΘΗΚΑΝ ΠΕΡΙΤΤΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ

​ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 
Άσκηση 4 
Σε έναν αγώνα δρόμου έλαβαν μέρος 50 αθλητές. Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται τις επιδόσεις των αθλητών και τα ονόματά τους και θα εμφανίζει το όνομα και το χρόνο του νικητή. Θεωρήστε ότι δεν υπάρχουν αθλητές με τον ίδιο χρόνο.
Λύση 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_4
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
     ​ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Ι
     ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΕΠ,ΜΙΝ
     ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ : ΟΝ,ΟΝ_ΜΙΝ
ΑΡΧΗ
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 50 
      ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΔΟΣΗ ΤΟΥ',Ι,'ου ΑΘΛΗΤΗ'
      ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ,ΕΠ
      ΑΝ Ι=1 ΤΟΤΕ 
             ΜΙΝ<--ΕΠ
             ΟΝ_ΜΙΝ<--ΟΝ
       ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
       ΑΝ ΕΠ<ΜΙΝ ΤΟΤΕ 
              ΜΙΝ<--ΕΠ
              ΟΝ_ΜΙΝ<--ΟΝ
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ 'ΝΙΚΗΤΗΣ ΕΙΝΑΙ Ο :',ΟΝ_ΜΙΝ ,'ΜΕ ΧΡΟΝΟ', ΜΙΝ
​ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  
Άσκηση 5 
Διαβάζονται οι βαθμοί και τα ονόματα 20 μαθητών στο μάθημα της ανάπτυξης εφαρμογών. Να δημιουργηθεί πρόγραμμα το οποίο θα υπολογίζει:
Α. Το ποσοστό των μαθητών που είχαν βαθμό πάνω από 16 .
Β. Το μέσο όρο των 20 μαθητών.
Γ. Το όνομα του καλύτερου μαθητή. (θεωρίστε ότι είναι μοναδικός )
Δ. Το όνομα του χειρότερου μαθητή.(θεωρίστε ότι είναι μοναδικός )
Λύση 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_5
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
      ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Ι,Π
      ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Β,ΜΑΧ,ΜΙΝ,Σ,Μ,ΠΟΣ
      ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝ,ΟΝ_ΜΑΧ,ΟΝ_ΜΙΝ
ΑΡΧΗ
Π<--0
Σ<--0
ΜΑΧ<--0
ΜΙΝ<--21
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 20 
           ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΤΟΥ',Ι,'ου ΜΑΘΗΤΗ'
           ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ,Β
           ΑΝ Β > 16 ΤΟΤΕ 
                    Π<--Π+1
           ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
           Σ<--Σ+Χ
           ΑΝ Β> ΜΑΧ ΤΟΤΕ 
                    ΜΑΧ<--Β
                    ΟΝ_ΜΑΧ<--ΟΝ
            ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
             ΑΝ Β < ΜΙΝ ΤΟΤΕ 
​                     ΜΙΝ<--Β
                     ΟΝ_ΜΙΝ<--ΟΝ
              ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΠΟΣ<--Π/20*100
ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΒΑΘΜΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 16 ΗΤΑΝ:',ΠΟΣ
 Μ<--Σ/20
ΓΡΑΨΕ ' Ο ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΗΤΑΝ:',Μ
ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΕΙΝΑΙ:',ΟΝ_ΜΑΧ
ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΜΕ ΤΗ ΧΑΜΗΛΟΤΕΡΗ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΕΙΝΑΙ:',ΟΝ_ΜΙΝ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 
Άσκηση 6  
Σε ένα διαγωνισμό μαγειρικής έλαβαν μέρος 10 άτομα. Κάθε ένας βαθμολογήθηκε από 3 κριτές με βαθμολογία από 1 μέχρι 100. Η τελική βαθμολογία προκύπτει ως το άθροισμα των τριών βαθμών. Να δημιουργηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται το όνομα του κάθε διαγωνιζόμενου και τους βαθμούς που έλαβε από κάθε κριτή και θα εμφανίζει:
                Α. Το πλήθος των διαγωνιζόμενων που είχαν συνολική βαθμολογία πάνω από 270.
                Β. Το μέσο όρο των διαγωνιζομένων.
                Γ. Το όνομα του νικητή. Θεωρήστε ότι δεν υπάρχει περίπτωση ισοβαθμίας.
Λύση 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_6
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
          ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Π,Ι,Β1,Β2,Β3,ΣΒ,ΜΑΧ
          ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Μ
​          ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΟΝ,ΟΝ_ΜΑΧ          

ΑΡΧΗ
Π<--0
​Σ<--0
ΜΑΧ<--0
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100 
          ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΥ'
          ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ
          ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟΥΣ ΒΑΘΜΟΥΣ'
          ΔΙΑΒΑΣΕ Β1,Β2,Β3
          ΣΒ<--Β1+Β2+Β3
          ΑΝ ΣΒ > 270 ΤΟΤΕ 
                   Π<--Π+1
          ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
          Σ<--Σ+ΣΒ
          ΑΝ ΣΒ > ΜΑΧ ΤΟΤΕ 
                  ΜΑΧ<--ΣΒ
                  ΟΝ_ΜΑΧ<--ΟΝ
          ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΩΝ ΜΕ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 270 ΗΤΑΝ:',Π
Μ<--Σ/100
ΓΡΑΨΕ ' Ο ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΤΩΝ ΒΑΘΜΩΝ ΕΙΝΑΙ:',Μ
ΓΡΑΨΕ Ό/Η  ΝΙΚΗΤΗΣ/ΤΡΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο/Η:', ΟΝ_ΜΑΧ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 
Άσκηση 7
Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο να διαβάζει Ν αριθμούς και να μετρά:
                Α. Πόσοι από αυτούς είναι θετικοί
                Β. Πόσοι από αυτούς είναι άρτιοι
                Γ. Πόσοι είναι αρνητικοί και περιττοί.
Λύση 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_7
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
       ΑΚΕΡΑΙΕΣ: ΠΘ,ΠΑ,Π,Ι,Χ,Ν
ΑΡΧΗ
ΠΘ <-- 0   ! ΠΛΗΘΟΣ ΘΕΤΙΚΩΝ
​ΠΑ <-- 0   ! ΠΛΗΘΟΣ ΑΡΤΙΩΝ
Π   <--0    ! ΠΛΗΘΟΣ ΑΡΝΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΤΤΩΝ 
ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ'
ΔΙΑΒΑΣΕ Ν
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Ν 
         ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΕΝΑΝ ΑΡΙΘΜΟ'
         ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
         ΑΝ Χ > 0 ΤΟΤΕ 
               ΠΘ<--ΠΘ+1
         ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
         ΑΝ Χ MOD 2 = 0 ΤΟΤΕ 
               ΠΑ<--ΠΑ+1
         ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
         ΑΝ Χ< Ο ΚΑΙ Χ MOD 2 < > 0 ΤΟΤΕ 
               Π<--Π+1
         ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΙΝΑΙ:',ΠΘ
ΓΡΑΨΕ ' ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΑΡΤΙΩΝ ΕΙΝΑΙ:',ΠΑ
ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΑΡΝΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΤΤΩΝ ΕΙΝΑΙ:',Π
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 
Άσκηση 8.
Να γραφεί πρόγραμμα που να υπολογίζει τη συνάρτηση y(x)=5x^2-2x+5 για όλες τις τιμές του x από –2 έως 10 σε βήματα του 0.5.
Λύση 
​
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_8
    ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
          ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Χ,Υ
ΑΡΧΗ
ΓΙΑ Χ ΑΠΟ -2 ΜΕΧΡΙ 10 ΜΕ_ΒΗΜΑ 0.5 
​            Υ<--5*Χ^2-2*Χ+5
            ΓΡΑΨΕ 'Χ=',Χ,'Υ=',Υ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 
Άσκηση 9.
Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα υπολογίζει το άθροισμα:  Σ = 10 + 20 + 30+…+ 200       ​
Λύση 
​
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_9
    ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
          ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Σ,Ι
ΑΡΧΗ
Σ<--0

ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 10  ΜΕΧΡΙ 200 ΜΕ_ΒΗΜΑ 10
​         Σ<--Σ+Ι
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
​ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ:',Σ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 
Άσκηση 10.
Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα υπολογίζει το αποτέλεσμα της παράστασης:   Σ = 1^2 - 2^2 + 3^2 -4^2+…+ n^2
Λύση 
​
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_10
    ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
          ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Ι,Σ,Π,Ν
ΑΡΧΗ
Σ<--0
Π<--1
ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ'
ΔΙΑΒΑΣΕ Ν

ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1  ΜΕΧΡΙ Ν
​         Σ<--Σ+Π*(Ι^2)
         Π<--Π*(-1)

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
​ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ:',Σ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 
Άσκηση 11.
Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα υπολογίζει το άθροισμα:   Σ = 3+6+9+...+300
Λύση 
​
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_11
    ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
          ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Σ,Ι
ΑΡΧΗ
Σ<--0

ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 3 ΜΕΧΡΙ 300 ΜΕ ΒΗΜΑ_3
​        Σ<--Σ+Ι
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
​ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ:',Σ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 
Άσκηση 12.
Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα υπολογίζει το άθροισμα :  Σ = 5^2 + 10^4 + 15^6 +…+ 30^12
Λύση 
​
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_12
    ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
          ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Σ,Ι,Κ
ΑΡΧΗ
Σ<--0
Κ<--2

ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 5 ΜΕΧΡΙ 30 ΜΕ ΒΗΜΑ_5
​        Σ<--Σ+Ι^Κ
​        Κ<--Κ+2

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
​ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΕΙΝΑΙ:',Σ

ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 
Άσκηση 13.
Να δημιουργηθεί πρόγραμμα το οποίο θα υπολογίζει το άθροισμα των ακεραίων αριθμών από το 1 μέχρι το 500.
Λύση 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_13
    ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
            ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Σ,Ι
ΑΡΧΗ
Σ<--0
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 500 
     Σ<--Σ+Ι
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΕΙΝΑΙ:',Σ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 

Άσκηση 14. 
Να δημιουργηθεί πρόγραμμα το οποίο θα υπολογίζει το γινόμενο των πολλαπλασίων του 4 από το 100 μέχρι το 200.
Λύση 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_14
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
        ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Γ,Ι
ΑΡΧΗ
Γ<--1
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 100 ΜΕΧΡΙ 200 
         ΑΝ Ι MOD 4 = 0 ΤΟΤΕ 
                Γ<--Γ*Ι
         ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΓΙΝΟΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ:',Γ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 

Ένας δεύτερος τρόπος λύσης θα ήταν ο παρακάτω : 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_14
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
        ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Γ,Ι
ΑΡΧΗ
Γ<--1
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 100 ΜΕΧΡΙ 200 ΜΕ_ΒΗΜΑ 4 
           Γ<--Γ*Ι
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΓΙΝΟΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ:',Γ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 

Άσκηση 15.
Να εκπονηθεί πρόγραμμα για την εύρεση όλων των ακεραίων λύσεων της εξίσωσης: 3x + 2y -7z = 5 , για τιμές των x, y, z μεταξύ 0 και 100. (Διοφαντική ανάλυση)
Λύση 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_15
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ 
     ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Χ,Υ,Ζ
ΑΡΧΗ
ΓΙΑ Χ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
       ΓΙΑ Υ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
             ΓΙΑ Ζ ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 100
                    ΑΝ 3*Χ+2*Υ-7*Ζ = 0 ΤΟΤΕ 
                            ΓΡΑΨΕ Χ,Υ,Ζ
                    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
              ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
        ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 
                    
Άσκηση 16.
Να δημιουργηθεί πρόγραμμα το οποίο θα εμφανίζει στην οθόνη του υπολογιστή την προπαίδεια των αριθμών
​από το 1 μέχρι το 10. Οι εμφανίσεις να γίνονται με τη μορφή:

1x1=1
1x2=2
1x3=3 κτλ.
Λύση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_16
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ 
      ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Ι,J
ΑΡΧΗ
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10 
      ΓΙΑ J ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 10 
             ΓΡΑΨΕ Ι,'*',J,'=',I*J
      ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 
 
Άσκηση 17
Δίνονται οι μηνιαίες εισπράξεις για το διάστημα ενός έτους για μια εταιρία. Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται ως είσοδο τις εισπράξεις και θα υπολογίζει:
Α. Το σύνολο των εισπράξεων της εταιρίας.
Β. Το σύνολο του φόρου που πρέπει να πληρώσει η εταιρία , ο φόρος ανέρχεται στο 26% των εισπράξεων.
Γ. Tον μήνα με τις μεγαλύτερες εισπράξεις.
Λύση 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_17
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
       ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Ι,Θ
       ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΜΑΧ,Χ,Σ,Φ

ΑΡΧΗ
​Σ<--0
ΜΑΧ<--0
ΓΙΑ Ι ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ 12 
      ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΙΣ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ',Ι,'ου ΜΗΝΑ'
      ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
      Σ<--Σ+Χ
      ΑΝ Χ > ΜΑΧ ΤΟΤΕ 
               ΜΑΧ<--Χ
               Θ<-- Ι 
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ 
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Φ<-- Σ*26/100
ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΩΝ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ ΕΙΝΑΙ:',Σ
ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΦΟΡΟΥ ΕΙΝΑΙ:',Φ
ΓΡΑΨΕ 'Ο ΜΗΝΑΣ ΜΕ ΤΙΣ ΜΕΓΙΣΤΕΣ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΕΙΝΑΙ Ο :',Θ
​ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 

Ασκήσεις για τις δομές επανάληψης : ΟΣΟ και ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ

Άσκηση 18
Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται τυχαίους αριθμούς από το πληκτρολόγιο μέχρι το άθροισμά τους να ξεπεράσει το 500. Η έξοδος του προγράμματος θα είναι το πλήθος των αριθμών που διαβάστηκαν.
Λύση 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_18
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
     ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Π
     ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Σ,Χ
ΑΡΧΗ
Σ<--0
Π<--0
ΟΣΟ Σ<=500 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ 
      ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΕΝΑΝ ΑΡΙΘΜΟ'
      ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
      Σ<--Σ+Χ
      Π<--Π+1
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ ΗΤΑΝ',Π
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 
​
​
Άσκηση 19
Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα υπολογίζει πόσοι άρτιοι αριθμοί πρέπει να προστεθούν ( αρχίζοντας από το 2 ) ώστε το άθροισμά τους να ξεπεράσει το 1000.
Λύση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_10
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
     ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Π,Σ,Α
ΑΡΧΗ
Π<--0
Α<--2
Σ<--0
ΟΣΟ Σ<=1000 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ 
      Σ<--Σ+Α
      Π<--Π+1
      Α<--Α+2
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ ΗΤΑΝ',Π
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 
Άσκηση  20
Ένας συλλέκτης γραμματοσήμων έχει στη συλλογή του 4800 γραμματόσημα . Αν κάθε χρόνο αυξάνει τη συλλογή του κατά 5 %  να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα υπολογίζει σε πόσα χρόνια η συλλογή θα ξεπεράσει τα 10.000 γραμματόσημα.
Λύση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_20
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
    ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Π
    ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Α
ΑΡΧΗ
Α<--4800
Π<--0
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
       Α<--Α+Α*5/100
       Π<--Π+1
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α>10000
ΓΡΑΨΕ 'Η ΣΥΛΛΟΓΗ ΘΑ ΞΕΠΕΡΑΣΕΙ ΤΑ 10000 ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΜΑ ΣΕ :',Π,' ΧΡΟΝΙΑ'
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ​
​Άσκηση 21
Διαβάζονται τα ονόματα και οι βαθμοί των μαθητών μια τάξης στο μάθημα της έκθεσης. Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα υπολογίζει και θα εμφανίζει:
Α. Το μέσο όρο των βαθμών.
Β. Το όνομα του καλύτερου μαθητή.
Γ. Το πλήθος των μαθητών με βαθμό πάνω από 16.
Το πρόγραμμα θα τερματίζεται όταν δοθεί για όνομα μαθητή η λέξη «τέλος».
Λύση

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_21
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
       ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Π,Π2
       ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ:Χ,Σ,Μ,ΜΑΧ
       ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ:ΟΝ,ΟΝ_ΜΑΧ
ΑΡΧΗ
Σ<--0
Π<--0
ΜΑΧ<--0
Π2<--0
ΓΡΑΨΕ'ΔΩΣΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ
ΟΣΟ ΟΝ<>'ΤΕΛΟΣ' ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
      ΓΡΑΨΕ'ΔΩΣΕ ΤΟ ΒΑΘΜΟ'
      ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
      Σ<--Σ+Χ
      Π<--Π+1
      ΑΝ  Χ > ΜΑΧ ΤΟΤΕ 
               ΜΑΧ<--Χ
               ΟΝ_ΜΑΧ<--ΟΝ
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      ΑΝ Χ > 16 ΤΟΤΕ 
            Π2<--Π2+1
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΑΝ Π<>0 ΤΟΤΕ 
     Μ<--Σ/Π
     ΓΡΑΨΕ 'Ο ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΗΤΑΝ:'Μ
     ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ ΗΤΑΝ:',ΟΝ_ΜΑΧ
     ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΒΑΘΜΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 16 ΗΤΑΝ:',Π2
ΑΛΛΙΩΣ
     ΓΡΑΨΕ 'ΔΕΝ ΔΟΘΗΚΑΝ ΟΝΟΜΑΤΑ'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 

​
Άσκηση 22 
Διαβάζεται ένας ακέραιος αριθμός .Να βρεθεί το πόσα ψηφία έχει καθώς και το άθροισμά τους.
Λύση 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_22
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
      ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Χ,Π,Σ,Ψ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ'ΔΩΣΕ ΕΝΑΝ ΑΚΕΡΑΙΟ ΑΡΙΘΜΟ'
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
Π<--0
Σ<--0
ΟΣΟ Χ<>0 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ 
     Ψ<--Χ MOD 10 
      Σ<--Σ+Ψ
     Π<--Π+1
     Χ <-- X DIV 10 
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
​ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΤΩΝ ΨΗΦΙΩΝ ΤΟΥ ',Χ,' ΕΙΝΑΙ:',Π
ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΤΩΝ ΨΗΦΙΩΝ ΕΙΝΑΙ:',Σ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Άσκηση 23
Ο λογαριασμός νερού είναι τριμηνιαίος και υπολογίζεται με βάση την κατανάλωση νερού. Η αξία του νερού υπολογίζεται  κλιμακωτά σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:
Μηνιαία κατανάλωση σε κυβικά μέτρα                   Τιμή σε ευρώ
                             0-5                                                             3.2
                            5-20                                                           5.15
                           20-27                                                         18.7
                           27-35                                                         21.5
                            >35                                                             25

Στην αξία του νερού προστίθεται το πάγιο (2 ευρώ) ,η αποχέτευση 4% της αξίας του νερού, άλλες επιβαρύνσεις 1%, καθώς και το ΦΠΑ που είναι 23% στο σύνολο του λογαριασμού. Να γραφεί πρόγραμμα που θα διαβάζει το όνομα του καταναλωτή, τον αριθμό του μετρητή νερού και την κατανάλωση που πραγματοποίησε (ανά τρίμηνο) και  να υπολογίζει και να τυπώνει τα ποσά του λογαριασμού. Η διαδικασία επαναλαμβάνεται συνεχώς για διάφορους καταναλωτές και τερματίζεται με την είσοδο του μηδέν ως αριθμού μετρητή.
Λύση 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_23
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ 
      ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Α
      ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ : Κ,Π,ΑΠ,ΕΠ,ΦΠΑ,ΣΥΝ
      ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ : ΟΝ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΟΥ ΜΕΤΡΗΤΗ'
ΔΙΑΒΑΣΕ Α
​ΟΣΟ Α<> 0 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ 
        ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΣΕ ΚΥΒΙΚΑ ΜΕΤΡΑ'
        ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ,Κ
        ΑΝ Κ<=5 ΤΟΤΕ 
                 Π<-- Κ*3.2
        ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Κ<=20 ΤΟΤΕ 
                Π<-- 5*3.2 + ( Χ-5 )*5.15
        ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ Κ<= 27 ΤΟΤΕ 
                Π<-- 5*3.2 + 15*5.15 + ( Κ-20 )* 18.7
         ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ  Κ<=35 ΤΟΤΕ 
                Π<-- 5*3.2 + 15*5.15 + 7*18.7 + ( Κ-27 )*21.5
         ΑΛΛΙΩΣ
                 Π<-- 5*3.2 + 15*5.15 + 7*18.7 + 8*21.5 + ( Κ-35 )* 25
          ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
          ΑΠ<-- Π * 4/100
          ΕΠ<-- Π*1/100
          ΦΠΑ <-- Π*23/100
          ΣΥΝ <-- Π + ΑΠ + ΕΠ + ΦΠΑ + 2
          ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΕΙΝΑΙ:',ΣΥΝ
          ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΜΕΤΡΗΤΗ ΤΟΥ ΕΠΟΜΕΝΟΥ ΠΕΛΑΤΗ'
          ΔΙΑΒΑΣΕ Α 
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ   
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 
     
Άσκηση 24 
Να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται ως είσοδο το πολύ 50 αριθμούς από το πληκτρολόγιο. Αν κάποιος από αυτούς είναι το 7 το πρόγραμμα να τερματίζεται εμφανίζοντας την σειρά του αριθμού στο σύνολο. Επίσης αν δεν βρέθηκε σε κανέναν από τους 50 αριθμούς το 7,  να εμφανίζεται ανάλογο  μήνυμα.
Λύση 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_24
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
        ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Π,Χ
ΑΡΧΗ
​Π<--0
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
        ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΕΝΑΝ ΑΡΙΘΜΟ'
        ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
        Π<--Π+1
        ΑΝ Χ=7 ΤΟΤΕ 
              ΓΡΑΨΕ 'ΒΡΕΘΗΚΕ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ 7 ΣΤΗ ΣΕΙΡΑ:',Π
        ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Χ=7 
ΑΝ Π=0 ΤΟΤΕ 
     ΓΡΑΨΕ 'ΔΕΝ ΒΡΕΘΗΚΕ Ο ΑΡΙΘΜΟΣ 7'
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 
​Άσκηση 25
Εταιρία εμπορίας ηλεκτρικών συσκευών πουλά με τους παρακάτω όρους:  
                  Α) Απολύτως μετρητοίς με έκπτωση 3% επί της τιμής               
                  Β) Εξόφληση σε 15 μέρες χωρίς επιβάρυνση
                  Γ) Εξόφληση εντός 6 μηνών με 12% επιβάρυνση επί της τιμής                                
Να αναπτύξετε πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται για κάθε πελάτη κωδικό, ονοματεπώνυμο, τιμή πώλησης της συσκευής και τρόπο πληρωμής 1, 2 ή 3 αντίστοιχα και να εμφανίζει κατά σειρά, κωδικό, ονοματεπώνυμο, πληρωτέο ποσό και σχετικό σχόλιο. Το πρόγραμμα θα τερματίζεται όταν δεχθεί για κωδικό τον αριθμό 0.
Λύση 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_25
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
    ΑΚΕΡΑΙΕΣ:ΚΩΔ,ΕΠ
   ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ : ΤΙΜ,Κ
   ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ:ΟΝ

ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΟ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ'
ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΩΔ
ΟΣΟ ΚΩΔ<>0 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ 
         ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΚΑΙ ΤΙΜΗ'
         ΔΙΑΒΑΣΕ ΟΝ,ΤΙΜ
         ΓΡΑΨΕ 'ΕΠΙΛΕΞΤΕ ΤΡΟΠΟ ΠΛΗΡΩΜΗΣ'
         ΓΡΑΨΕ' 1.ΠΛΗΡΩΜΗ ΜΕΤΡΗΤΟΙΣ'
         ΓΡΑΨΕ'2. ΕΞΩΦΛΗΣΗ ΣΕ 15 ΗΜΕΡΕΣ'
         ΓΡΑΨΕ'3. ΕΞΩΦΛΗΣΗ ΣΕ 6 ΔΟΣΕΙΣ'
         ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠ
        ΑΝ ΕΠ =1 ΤΟΤΕ 
                 Κ<-- ΤΙΜ-ΤΙΜ*3/100
                 ΓΡΑΨΕ ΚΩΔ,ΟΝ,Κ
                 ΓΡΑΨΕ'ΕΓΙΝΕ ΕΚΠΤΩΣΗ 3%'
         ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΕΠ =2 ΤΟΤΕ 
                 ΓΡΑΨΕ ΚΩΔ,ΟΝ,ΤΙΜ
                 ΓΡΑΨΕ 'ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΣΤΗΝ ΤΙΜΗ'
         ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΕΠ=3 ΤΟΤΕ 
                 Κ<--ΤΙΜ+ΤΙΜ*12/100
                 ΓΡΑΨΕ ΚΩΔ,ΟΝ,Κ
                 ΓΡΑΨΕ'ΕΞΩΦΛΗΣΗ ΣΕ 6 ΜΗΝΕΣ ΜΕ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ 12%'
          ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
          ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟΝ ΚΩΔΙΚΟ ΤΟΥ ΕΠΟΜΕΝΟΥ ΠΕΛΑΤΗ'
          ΔΙΑΒΑΣΕ ΚΩΔ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ​
​Άσκηση 26 
Να γίνει πρόγραμμα το οποίο θα διαβάζει ύψη μαθητών και θα σταματά αν διαβάσει ύψος μηδέν ή το πρώτο ύψος που διαβάστηκε.(Θεωρήστε οτι δίνεται το ύψος τουλάχιστον δυο ατόμων) 
Λύση 

ΠΡΟΓΡΑΜΜ ΑΣΚ_26 
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ 
      ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣΑ,Χ

ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΑ ΔΥΟ ΠΡΩΤΑ ΥΨΗ'
ΔΙΑΒΑΣΕ Α,Χ
ΟΣΟ Α<>0 ΚΑΙ Α<>Χ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ 
        ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΥΨΟΣ'
        ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
​ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 
 

​Άσκηση 27 
Να γράψετε τον αλγόριθμο ενός παιχνιδιού τύχης, όπου ένας παίκτης βάζει έναν ακέραιο αριθμό και ο αλγόριθμος εμφανίζει τον αριθμό των ψηφίων του. Έπειτα ο δεύτερος παίκτης προσπαθεί να μαντέψει ποιος είναι ο αριθμός και ο υπολογιστής του λέει κάθε φορά αν είναι πάνω ή κάτω η πρόβλεψή του από τον αριθμό. Μόλις τον βρει να εμφανίζεται ‘ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ’ και το πόσες προσπάθειες χρειάστηκαν.
Λύση 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_27
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
    ΑΚΕΡΑΙΕΣ :Χ,Π,Α,ΕΠ,ΠΛ

ΑΡΧΗ
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
         ΓΡΑΨΕ'Ο ΠΡΩΤΟΣ ΠΑΙΚΤΗΣ ΝΑ ΠΛΗΚΤΡΟΛΟΓΗΣΕΙ ΕΝΑΝ ΑΚΕΡΑΙΟ ΑΡΙΘΜΟ'
         ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α_Μ(Χ)=Χ
Π<--0
A<--X
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
          A<--A DIV 10 
          Π<--Π+1
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Α=0 
ΓΡΑΨΕ'Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΤΩΝ ΨΗΦΙΩΝ ΕΙΝΑΙ :',Π
ΠΛ<--0
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
      ΓΡΑΨΕ 'Ο ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΠΑΙΚΤΗΣ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΕΙ ΕΝΑΝ ΑΡΙΘΜΟ ΜΕ ',Π,' ΨΗΦΙΑ'
      ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΠ
      ΠΛ<--ΠΛ+1
      ΑΝ ΕΠ=Α ΤΟΤΕ 
             ΓΡΑΨΕ 'ΚΕΡΔΙΣΕΣ ΜΕ ',ΠΛ,' ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ'
      ΑΛΛΙΩΣ_ΑΝ ΕΠ<Α ΤΟΤΕ 
             ΓΡΑΨΕ 'Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΟΥ ΨΑΧΝΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ'
      ΑΛΛΙΩΣ
             ΓΡΑΨΕ ' Ο ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΟΥ ΨΑΧΝΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟΣ'
      ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ ΕΠ=Α
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 
​Άσκηση 28
Να γραφεί πρόγραμμα που να διαβάζει πραγματικούς αριθμούς διάφορους του μηδενός και να υπολογίζει το γινόμενό τους. το πρόγραμμα να τερματίζεται αν διαβαστεί το μηδέν. Ο αριθμός μηδέν να μη ληφθεί υπόψη στον υπολογισμό
Λύση 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_28 
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ 
       ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Χ,Γ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ'ΔΩΣΕ ΕΝΑΝ ΑΡΙΘΜΟ'
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
ΑΝ Χ=0 ΤΟΤΕ 
     Γ<--0
ΑΛΛΙΩΣ
     Γ<--1
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΟΣΟ Χ<>0 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ 
        Γ<--Γ*Χ
        ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΤΟΝ ΕΠΟΜΕΝΟ ΑΡΙΘΜΟ'
        ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΓΙΝΟΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ:',Γ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  

 

Ποιοί είμαστε.
Σχετικά με τη σελίδα
Επικοινωνία
Το υλικό που υπάρχει στη παρούσα ιστοσελίδα , είναι προϊόν προσωπικής εργασίας με στόχο να χρησιμοποιηθεί στην εκπαίδευση και βελτίωση μαθητών στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.
Θα εκτιμούσα ιδιαίτερα αν επικοινωνήσετε μαζί μου για όποια λάθη βρείτε ή προτάσεις βελτίωσης της σελίδας, στο email που αναφέρεται στη σελίδα επικοινωνίας.
​
              Με εκτίμηση,
         Γιακουμόγλου Βαγγέλης


                                                                                                                         
  • Αρχικη
  • Υλικο ΑΕΠΠ
    • Η υλη του μαθηματος
    • Βασικα σημεια θεωριας
    • Θεωρια - Μεθοδολογια >
      • Βασικες γνωσεις
      • Δομη Ακολουθιας
      • Δομη Επιλογης
      • Δομη επαναληψης
      • Μονοδιαστατοι Πινακες
      • Δισδιαστατοι Πίνακες
    • Ασκησεις >
      • Δομη Ακολουθιας >
        • Δομη Ακολουθιας - Λυσεις Ασκησεων
      • Δομη Επιλογης >
        • Δομη Επιλογης - Λυσεις Ασκησεων
      • Δομη Επαναληψης >
        • Δομη Επαναληψης - Λυσεις Ασκησεων
      • Μονοδιάστατοι Πίνακες >
        • Μονοδιαστατοι Πινακες - Λυσεις Ασκησεων
      • Δισδιάστατοι Πίνακες >
        • Δισδιάστατοι Πίνακες - Λυσεις Ασκησεων
      • Υποπρογράμματα
    • Θεματα πανελλαδικων εξετασεων
    • Γλωσσομάθεια
  • Άρθρα
  • Online Test
    • Online Test - Γενικά
    • Online Test - Πανελληνιων
  • Επικοινωνια