Ασκήσεις και λύσεις στη Δομή Ακολουθίας
Δείτε αναλυτικά τις ασκήσεις και τις λύσεις τους
Άσκηση 1
Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται τρεις αριθμούς από το πληκτρολόγιο και θα υπολογίζει το μέσο όρο τους.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_1
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ:Α,Β,Γ,Μ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΡΕΙΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ’
ΔΙΑΒΑΣΕ Α,Β,Γ
Μ<--(Α+Β+Γ)/3
ΓΡΑΨΕ ‘Ο ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΕΙΝΑΙ:’,Μ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται τρεις αριθμούς από το πληκτρολόγιο και θα υπολογίζει το μέσο όρο τους.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_1
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ:Α,Β,Γ,Μ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΡΕΙΣ ΑΡΙΘΜΟΥΣ’
ΔΙΑΒΑΣΕ Α,Β,Γ
Μ<--(Α+Β+Γ)/3
ΓΡΑΨΕ ‘Ο ΜΕΣΟΣ ΟΡΟΣ ΕΙΝΑΙ:’,Μ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Άσκηση 2
Να γραφεί πρόγραμμα για τον υπολογισμό της παράστασης με πραγματικούς αριθμούς: Υ = (Χ/(Χ^2+1)-1/(Χ^2+3))
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_2
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Χ,Υ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΗΣ Χ’
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
Υ<--(Χ/(Χ^2+1)-1/(Χ^2+3)
ΓΡΑΨΕ ‘Η ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ Υ ΕΙΝΑΙ:’,Υ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Να γραφεί πρόγραμμα για τον υπολογισμό της παράστασης με πραγματικούς αριθμούς: Υ = (Χ/(Χ^2+1)-1/(Χ^2+3))
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_2
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Χ,Υ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΗΣ Χ’
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
Υ<--(Χ/(Χ^2+1)-1/(Χ^2+3)
ΓΡΑΨΕ ‘Η ΤΙΜΗ ΤΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ Υ ΕΙΝΑΙ:’,Υ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Άσκηση 3
Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται δυο αριθμούς και θα υπολογίζει και θα εμφανίζει το άθροισμά τους και το γινόμενό τους
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_3
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Α,Β,ΑΘΡ,ΓΙΝ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΔΥΟ ΑΡΙΘΜΟΥΣ'
ΔΙΑΒΑΣΕ Α,Β
ΑΘΡ<--Α+Β
ΓΙΝ<--Α*Β
ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ:',ΑΘΡ
ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΓΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ:',ΓΙΝ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται δυο αριθμούς και θα υπολογίζει και θα εμφανίζει το άθροισμά τους και το γινόμενό τους
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_3
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Α,Β,ΑΘΡ,ΓΙΝ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΔΥΟ ΑΡΙΘΜΟΥΣ'
ΔΙΑΒΑΣΕ Α,Β
ΑΘΡ<--Α+Β
ΓΙΝ<--Α*Β
ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΑΘΡΟΙΣΜΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ:',ΑΘΡ
ΓΡΑΨΕ 'ΤΟ ΓΙΝΟΜΕΝΟ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ:',ΓΙΝ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Άσκηση 4
Να γίνει πρόγραμμα που θα δέχεται έναν ακέραιο αριθμό και θα υπολογίζει το τριπλάσιό του.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_4
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Χ,Υ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΕΝΑΝ ΑΚΕΡΑΙΟ ΑΡΙΘΜΟ'
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
Υ<--3*Χ
ΓΡΑΨΕ 'Ο ΤΡΙΠΛΑΣΙΟΣ ΤΟΥ',Χ,' ΕΙΝΑΙ Ο :',Υ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Να γίνει πρόγραμμα που θα δέχεται έναν ακέραιο αριθμό και θα υπολογίζει το τριπλάσιό του.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_4
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Χ,Υ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΕΝΑΝ ΑΚΕΡΑΙΟ ΑΡΙΘΜΟ'
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
Υ<--3*Χ
ΓΡΑΨΕ 'Ο ΤΡΙΠΛΑΣΙΟΣ ΤΟΥ',Χ,' ΕΙΝΑΙ Ο :',Υ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Άσκηση 5
Σε ένα παιδικό θέατρο τα εισιτήρια κοστίζουν 10 € για τους ενήλικες και 5 € για τα παιδιά. Να πραγματοποιήσετε πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται το πλήθος των ενηλίκων και παιδιών που παρακολούθησαν μια παράσταση και θα εμφανίζει τις συνολικές εισπράξεις του θεάτρου.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_5
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ:ΕΝ,Π,Σ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΩΝ’
ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΝ,Π
Σ<--ΕΝ*+Π*5
ΓΡΑΨΕ ‘ΟΙ ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΗΤΑΝ:’,Σ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Σε ένα παιδικό θέατρο τα εισιτήρια κοστίζουν 10 € για τους ενήλικες και 5 € για τα παιδιά. Να πραγματοποιήσετε πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται το πλήθος των ενηλίκων και παιδιών που παρακολούθησαν μια παράσταση και θα εμφανίζει τις συνολικές εισπράξεις του θεάτρου.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_5
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ:ΕΝ,Π,Σ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΟ ΠΛΗΘΟΣ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΩΝ’
ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΝ,Π
Σ<--ΕΝ*+Π*5
ΓΡΑΨΕ ‘ΟΙ ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΕΙΣΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΗΤΑΝ:’,Σ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Άσκηση 6
Να δημιουργήσετε πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται μια τιμή σε ευρώ και θα την μετατρέπει σε δραχμές.
( Δίνεται η ισοτιμία 1€ = 340,75 ΔΡΧ).
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_6
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΔΡΧ,ΕΥΡΩ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΣΕ ΕΥΡΩ’
ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΥΡΩ
ΔΡΧ<--ΕΥΡΩ*340.75
ΓΡΑΨΕ ‘Η ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΤΙΜΗ ΣΕ ΔΡΧ ΕΙΝΑΙ:’,ΔΡΧ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Να δημιουργήσετε πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται μια τιμή σε ευρώ και θα την μετατρέπει σε δραχμές.
( Δίνεται η ισοτιμία 1€ = 340,75 ΔΡΧ).
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_6
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΔΡΧ,ΕΥΡΩ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΣΕ ΕΥΡΩ’
ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΥΡΩ
ΔΡΧ<--ΕΥΡΩ*340.75
ΓΡΑΨΕ ‘Η ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΤΙΜΗ ΣΕ ΔΡΧ ΕΙΝΑΙ:’,ΔΡΧ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Άσκηση 7
Να δημιουργήσετε πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται μια τιμή σε ευρώ και την τρέχουσα ισοτιμία ευρώ δολαρίου και θα εμφανίζει την αντίστοιχη τιμή σε δολάρια.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_7
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΕΥΡΩ,ΔΟΛ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΣΕ ΕΥΡΩ’
ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΥΡΩ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΗΝ ΙΣΟΤΙΜΙΑ’
ΔΙΑΒΑΣΕ ΙΣΟΤ
ΔΡΧ<--ΕΥΡΩ*ΙΣΟΤ
ΓΡΑΨΕ ‘Η ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΤΙΜΗ ΣΕ ΔΟΛΛΑΡΙΑ ΕΙΝΑΙ:’,ΔΟΛ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Να δημιουργήσετε πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται μια τιμή σε ευρώ και την τρέχουσα ισοτιμία ευρώ δολαρίου και θα εμφανίζει την αντίστοιχη τιμή σε δολάρια.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_7
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: ΕΥΡΩ,ΔΟΛ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΣΕ ΕΥΡΩ’
ΔΙΑΒΑΣΕ ΕΥΡΩ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΗΝ ΙΣΟΤΙΜΙΑ’
ΔΙΑΒΑΣΕ ΙΣΟΤ
ΔΡΧ<--ΕΥΡΩ*ΙΣΟΤ
ΓΡΑΨΕ ‘Η ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΤΙΜΗ ΣΕ ΔΟΛΛΑΡΙΑ ΕΙΝΑΙ:’,ΔΟΛ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Άσκηση 8
Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται μια θερμοκρασία σε βαθμούς Κελσίου και θα υπολογίζει και θα εμφανίζει την αντίστοιχη σε βαθμούς Φαρενάιτ . (Δίνεται: °C ×9/5 + 32 = °F ). Πως θα έπρεπε να μετατρέψουμε το πρόγραμμα ώστε να δέχεται μια θερμοκρασία σε βαθμούς Φαρενάιτ και να την μετατρέπει σε βαθμούς Κελσίου;
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_8
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ C,F
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΗΝ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΣΕ ΒΑΘΜΟΥΣ ΚΕΛΣΙΟΥ’
ΔΙΑΒΑΣΕ C
F<-- C*9/5+32
ΓΡΑΨΕ ‘ Η ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΣΕ ΒΑΘΜΟΥΣ ΦΑΡΕΝΑΙΤ ΕΙΝΑΙ:’,F
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Για να μπορεί να δεχθεί το πρόγραμμα τη θερμοκρασία σε βαθμούς Φαρενάιτ και να την μετατρέψει σε Κελσίου, θα πρέπει πρώτα να λύσουμε την εξίσωση που μας δίνει ως προς C, έτσι θα δίνουμε πλέον για είσοδο το F και θα υπολογίζει το C .
Δοκιμάστε το !
Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται μια θερμοκρασία σε βαθμούς Κελσίου και θα υπολογίζει και θα εμφανίζει την αντίστοιχη σε βαθμούς Φαρενάιτ . (Δίνεται: °C ×9/5 + 32 = °F ). Πως θα έπρεπε να μετατρέψουμε το πρόγραμμα ώστε να δέχεται μια θερμοκρασία σε βαθμούς Φαρενάιτ και να την μετατρέπει σε βαθμούς Κελσίου;
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_8
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ C,F
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΗΝ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΣΕ ΒΑΘΜΟΥΣ ΚΕΛΣΙΟΥ’
ΔΙΑΒΑΣΕ C
F<-- C*9/5+32
ΓΡΑΨΕ ‘ Η ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΘΕΡΜΟΚΡΑΣΙΑ ΣΕ ΒΑΘΜΟΥΣ ΦΑΡΕΝΑΙΤ ΕΙΝΑΙ:’,F
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Για να μπορεί να δεχθεί το πρόγραμμα τη θερμοκρασία σε βαθμούς Φαρενάιτ και να την μετατρέψει σε Κελσίου, θα πρέπει πρώτα να λύσουμε την εξίσωση που μας δίνει ως προς C, έτσι θα δίνουμε πλέον για είσοδο το F και θα υπολογίζει το C .
Δοκιμάστε το !
Άσκηση 9
Να πραγματοποιήσετε πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται ένα ακέραιο αριθμό και εμφανίζει τον προηγούμενό του και τον επόμενό του.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_9
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Χ,ΕΠ,ΠΡ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΕΝΑΝ ΑΚΕΡΑΙΟ ΑΡΙΘΜΟ’
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
ΕΠ<--Χ+1
ΠΡ<--Χ-1
ΓΡΑΨΕ ‘ Ο ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΑΚΕΡΑΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο :’,ΕΠ
ΓΡΑΨΕ ‘ Ο ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΑΚΕΡΑΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο :’,ΠΡ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Να πραγματοποιήσετε πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται ένα ακέραιο αριθμό και εμφανίζει τον προηγούμενό του και τον επόμενό του.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_9
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ:Χ,ΕΠ,ΠΡ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΕΝΑΝ ΑΚΕΡΑΙΟ ΑΡΙΘΜΟ’
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
ΕΠ<--Χ+1
ΠΡ<--Χ-1
ΓΡΑΨΕ ‘ Ο ΕΠΟΜΕΝΟΣ ΑΚΕΡΑΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο :’,ΕΠ
ΓΡΑΨΕ ‘ Ο ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΣ ΑΚΕΡΑΙΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο :’,ΠΡ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Άσκηση 10
Να αναπτύξετε πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται το μήκος της ακτίνας (R) ενός κύκλου και θα υπολογίζει το μήκος της περιμέτρου του (L=2πR) και το εμβαδό του (EMB = πR^2).
Σημείωση :
Αυτή η άσκηση είναι μια ευκαιρία να δούμε το πως γίνεται η δήλωση των σταθερών τιμών. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα χρησιμοποιήσουμε ως σταθερά το γνωστό μας, από τα μαθηματικά, π=3.14
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_10
ΣΤΑΘΕΡΕΣ:
Π=3.14
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ:R,ΕΜΒ,ΠΕΡ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΗΝ ΑΚΤΙΝΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ’
ΔΙΑΒΑΣΕ R
ΕΜΒ<--Π*R^2
ΓΡΑΨΕ ‘ΤΟ ΕΜΒΑΔΟ ΕΙΝΑΙ:’,ΕΜΒ
ΠΕΡ<--2*Π*R
ΓΡΑΨΕ ‘Η ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΣ ΕΙΝΑΙ:’,ΠΕΡ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Να αναπτύξετε πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται το μήκος της ακτίνας (R) ενός κύκλου και θα υπολογίζει το μήκος της περιμέτρου του (L=2πR) και το εμβαδό του (EMB = πR^2).
Σημείωση :
Αυτή η άσκηση είναι μια ευκαιρία να δούμε το πως γίνεται η δήλωση των σταθερών τιμών. Στη συγκεκριμένη περίπτωση θα χρησιμοποιήσουμε ως σταθερά το γνωστό μας, από τα μαθηματικά, π=3.14
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_10
ΣΤΑΘΕΡΕΣ:
Π=3.14
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ:R,ΕΜΒ,ΠΕΡ
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΗΝ ΑΚΤΙΝΑ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΥ’
ΔΙΑΒΑΣΕ R
ΕΜΒ<--Π*R^2
ΓΡΑΨΕ ‘ΤΟ ΕΜΒΑΔΟ ΕΙΝΑΙ:’,ΕΜΒ
ΠΕΡ<--2*Π*R
ΓΡΑΨΕ ‘Η ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΣ ΕΙΝΑΙ:’,ΠΕΡ
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ασκήσεις με ποσοστά
Άσκηση 11
Ο ιδιοκτήτης ενός καταστήματος ρούχων αποφάσισε να πραγματοποιήσει έκπτωση 20% σε όλα τα προϊόντα. Να γράψετε πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται ως είσοδο την αρχική τιμή του προϊόντος και θα εμφανίζει την τελική του τιμή , αφού πραγματοποιήσει την έκπτωση.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_11
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Χ,Ν
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΕΝΟΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ’
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
Ν<--Χ-Χ*20/100
ΓΡΑΨΕ ‘ Η ΝΕΑ ΤΙΜΗ ΕΙΝΑΙ:’,Ν
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Ο ιδιοκτήτης ενός καταστήματος ρούχων αποφάσισε να πραγματοποιήσει έκπτωση 20% σε όλα τα προϊόντα. Να γράψετε πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται ως είσοδο την αρχική τιμή του προϊόντος και θα εμφανίζει την τελική του τιμή , αφού πραγματοποιήσει την έκπτωση.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_11
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Χ,Ν
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΕΝΟΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ’
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
Ν<--Χ-Χ*20/100
ΓΡΑΨΕ ‘ Η ΝΕΑ ΤΙΜΗ ΕΙΝΑΙ:’,Ν
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Άσκηση 12
Να τροποποιήσετε την παραπάνω άσκηση (12) έτσι ώστε ο χρήστης να επιλέγει εκείνος το ποσοστό της έκπτωσης που θέλει να πραγματοποιήσει.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_12
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Χ,Ν,π
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΕΝΟΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΗΣ ΕΚΠΤΩΣΗΣ'
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ,Π
Ν<--Χ-Χ*Π/100
ΓΡΑΨΕ ‘ Η ΝΕΑ ΤΙΜΗ ΕΙΝΑΙ:’,Ν
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Να τροποποιήσετε την παραπάνω άσκηση (12) έτσι ώστε ο χρήστης να επιλέγει εκείνος το ποσοστό της έκπτωσης που θέλει να πραγματοποιήσει.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΣΚ_12
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΕΣ: Χ,Ν,π
ΑΡΧΗ
ΓΡΑΨΕ ‘ΔΩΣΕ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΕΝΟΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΗΣ ΕΚΠΤΩΣΗΣ'
ΔΙΑΒΑΣΕ Χ,Π
Ν<--Χ-Χ*Π/100
ΓΡΑΨΕ ‘ Η ΝΕΑ ΤΙΜΗ ΕΙΝΑΙ:’,Ν
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ