ALGORITHMOS
  • Αρχικη
  • Υλικο ΑΕΠΠ
    • Η υλη του μαθηματος
    • Βασικα σημεια θεωριας
    • Θεωρια - Μεθοδολογια >
      • Βασικες γνωσεις
      • Δομη Ακολουθιας
      • Δομη Επιλογης
      • Δομη επαναληψης
      • Μονοδιαστατοι Πινακες
      • Δισδιαστατοι Πίνακες
    • Ασκησεις >
      • Δομη Ακολουθιας >
        • Δομη Ακολουθιας - Λυσεις Ασκησεων
      • Δομη Επιλογης >
        • Δομη Επιλογης - Λυσεις Ασκησεων
      • Δομη Επαναληψης >
        • Δομη Επαναληψης - Λυσεις Ασκησεων
      • Μονοδιάστατοι Πίνακες >
        • Μονοδιαστατοι Πινακες - Λυσεις Ασκησεων
      • Δισδιάστατοι Πίνακες >
        • Δισδιάστατοι Πίνακες - Λυσεις Ασκησεων
      • Υποπρογράμματα
    • Θεματα πανελλαδικων εξετασεων
    • Γλωσσομάθεια
  • Άρθρα
  • Online Test
    • Online Test - Γενικά
    • Online Test - Πανελληνιων
  • Επικοινωνια
Giakoumoglou Vagelis

Δομή Ακολουθίας
Ασκήσεις  
e-learning 

Ασκήσεις στη Δομή Ακολουθίας 

Δείτε αναλυτικά τις ασκήσεις 

Βασικές Ασκήσεις Κατανόησης

Θα ξεκινήσουμε την περιήγησή μας στην επίλυση ασκήσεων , με κάποιες πολύ βασικές και εύκολες περιπτώσεις. Σκοπός των παρακάτω ασκήσεων είναι να μας δώσουν μια πρώτη γεύση από το πως δημιουργούμε ένα πρόγραμμα σε γλώσσα προγραμματισμού "ΓΛΩΣΣΑ" . Ας μη ξεχνάμε ότι ο προγραμματισμός είναι "αλυσίδα", επομένως πρέπει να είμαστε προσεκτικοί σε κάθε βήμα ξεχωριστά. Ας ξεκινήσουμε....
Άσκηση 1
Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται τρεις αριθμούς από το πληκτρολόγιο και θα υπολογίζει το μέσο όρο τους.

​Άσκηση 2 
Να γραφεί πρόγραμμα για τον υπολογισμό της παράστασης με πραγματικούς αριθμούς:   Υ = (Χ/(Χ^2+1)-1/(Χ^2+3))  

Άσκηση 3 
​Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται δυο αριθμούς και θα υπολογίζει και θα εμφανίζει το άθροισμά τους και το γινόμενό τους
Άσκηση 4 
Να γίνει πρόγραμμα που θα δέχεται έναν ακέραιο αριθμό και θα υπολογίζει το τριπλάσιό του.
Άσκηση 5
Σε ένα παιδικό θέατρο τα εισιτήρια κοστίζουν 10 € για τους ενήλικες και 5 € για τα παιδιά. Να πραγματοποιήσετε πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται το πλήθος των ενηλίκων και παιδιών που παρακολούθησαν μια παράσταση και θα εμφανίζει τις συνολικές εισπράξεις του θεάτρου.
Άσκηση 6 
Να δημιουργήσετε πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται μια τιμή σε ευρώ και θα την μετατρέπει σε δραχμές.
( Δίνεται η ισοτιμία 1€ = 340,75 ΔΡΧ).
Άσκηση 7 
​Να δημιουργήσετε πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται μια τιμή σε ευρώ και την τρέχουσα ισοτιμία ευρώ δολαρίου και θα εμφανίζει την αντίστοιχη τιμή σε δολάρια.
Άσκηση 8 
​Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται μια θερμοκρασία σε βαθμούς Κελσίου και θα υπολογίζει και θα εμφανίζει την αντίστοιχη σε βαθμούς Φαρενάιτ . (Δίνεται: °C ×9/5 + 32 = °F ). Πως θα έπρεπε να μετατρέψουμε το πρόγραμμα ώστε να δέχεται μια θερμοκρασία σε βαθμούς Φαρενάιτ και να την μετατρέπει σε βαθμούς Κελσίου;  
Άσκηση 9 
Να πραγματοποιήσετε πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται ένα ακέραιο αριθμό και εμφανίζει τον προηγούμενό του και τον επόμενό του.   
Άσκηση 10 
​Να αναπτύξετε πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται το μήκος της ακτίνας (R) ενός κύκλου και θα υπολογίζει το μήκος της περιμέτρου του (L=2πR) και το εμβαδό  του (EMB = πR^2).


Ασκήσεις με ποσοστά

Σε αυτή την κατηγορία ασκήσεων θα πρέπει να είμαστε σε θέση να διαχειριζόμαστε καλά τα θέματα των ποσοστών. Πχ: δίνεται η τιμή ενός προϊόντος και θέλουμε να βρούμε τη νέα του τιμή αφού πραγματοποιηθεί έκπτωση 30%. Μπορείτε να δείτε τη μεθοδολογία για την επίλυση ασκήσεων με ποσοστά εδώ. 
Άσκηση 11
​Ο ιδιοκτήτης ενός καταστήματος ρούχων αποφάσισε να πραγματοποιήσει έκπτωση 20% σε όλα τα προϊόντα. Να γράψετε πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται ως είσοδο την αρχική τιμή του προϊόντος και θα εμφανίζει την τελική του τιμή , αφού πραγματοποιήσει την έκπτωση.
Άσκηση 12
Να τροποποιήσετε την παραπάνω άσκηση (12) έτσι ώστε ο χρήστης να επιλέγει εκείνος το ποσοστό της έκπτωσης που θέλει να πραγματοποιήσει. 
Άσκηση 13 
Μια εταιρία αποφάσισε να πραγματοποιήσει αύξηση 12% στους μισθούς των υπαλλήλων της . Να δημιουργήσετε  
          πρόγραμμα το οποίο :
  1. Θα δέχεται τον μισθό ενός υπαλλήλου.
  2. Θα υπολογίζει και θα εμφανίζει το ποσό της αύξησης που θα λάβει ο υπάλληλος.
  3. Θα εμφανίζει το νέο μισθό του υπαλλήλου

Άσκηση 14 
Ο Γιάννης αγόρασε ένα ποδήλατο με έκπτωση. Να δημιουργήσετε πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται την αρχική τιμή που κόστιζε το ποδήλατο, την τιμή που πλήρωσε ο Γιάννης μετά την έκπτωση και θα υπολογίζει και θα εμφανίζει το ποσοστό της έκπτωσης που έγινε στην τιμή του ποδηλάτου.
Άσκηση 15 
Ένας έμπορος καταβάλει κάθε μήνα στο κράτος το ποσό του ΦΠΑ που έχει εισπράξει. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 24% των εσόδων από τα προϊόντα που πούλησε.ΝΑ δημιουργήσετε πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται τα έσοδα του εμπόρου και θα υπολογίζει και θα εμφανίζει το ποσό που πρέπει να καταβάλει στο κράτος.

Ασκήσεις με χρήση των τελεστών DIV και MOD  

Στις παρακάτω ασκήσεις θα δούμε περιπτώσεις στις οποίες γίνεται μεθοδική χρήση των αριθμητικών τελεστών DIV και MOD . Θυμηθείτε πως λειτουργούν οι τελεστές DIV και MOD εδώ. 
Οι ασκήσεις είναι ενδεικτικές και αυτό που θέλουμε να πετύχουμε, είναι η κατανόηση του τρόπου με τον οποίο λύνονται και σε καμία περίπτωση η αποστήθισή τους.
Άσκηση 16 
​Να γραφεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται έναν αριθμό και θα εμφανίζει το τελευταίο ψηφίο του.

Άσκηση 17 
​Να γίνει πρόγραμμα που θα δέχεται έναν τετραψήφιο ακέραιο και θα υπολογίζει το άθροισμα των ψηφίων του.

Άσκηση 18 
Να πραγματοποιηθεί πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται έναν αριθμό και θα υπολογίζει το υπόλοιπο της ακέραιας διαίρεσής
του με το δυο.

Άσκηση 19 
​Να γίνει πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται μια απόσταση σε εκατοστά και θα υπολογίζει και θα εμφανίζει την αντίστοιχή της σε χιλιόμετρα, μέτρα και εκατοστά

Άσκηση 20 
Να γίνει πρόγραμμα το οποίο θα δέχεται το χρόνο σε δευτερόλεπτα που χρειάστηκε ένας μαραθωνοδρόμος για να καλύψει μια απόσταση και θα υπολογίζει τον αντίστοιχο χρόνο σε ώρες , λεπτά και δευτερόλεπτα.

Δείτε αναλυτικά τις λύσεις των παραπάνω ασκήσεων εδώ...

Ποιοί είμαστε.
Σχετικά με τη σελίδα
Επικοινωνία
Το υλικό που υπάρχει στη παρούσα ιστοσελίδα , είναι προϊόν προσωπικής εργασίας με στόχο να χρησιμοποιηθεί στην εκπαίδευση και βελτίωση μαθητών στο μάθημα της Ανάπτυξης Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον.
Θα εκτιμούσα ιδιαίτερα αν επικοινωνήσετε μαζί μου για όποια λάθη βρείτε ή προτάσεις βελτίωσης της σελίδας, στο email που αναφέρεται στη σελίδα επικοινωνίας.
​
              Με εκτίμηση,
         Γιακουμόγλου Βαγγέλης


                                                                                                                         
  • Αρχικη
  • Υλικο ΑΕΠΠ
    • Η υλη του μαθηματος
    • Βασικα σημεια θεωριας
    • Θεωρια - Μεθοδολογια >
      • Βασικες γνωσεις
      • Δομη Ακολουθιας
      • Δομη Επιλογης
      • Δομη επαναληψης
      • Μονοδιαστατοι Πινακες
      • Δισδιαστατοι Πίνακες
    • Ασκησεις >
      • Δομη Ακολουθιας >
        • Δομη Ακολουθιας - Λυσεις Ασκησεων
      • Δομη Επιλογης >
        • Δομη Επιλογης - Λυσεις Ασκησεων
      • Δομη Επαναληψης >
        • Δομη Επαναληψης - Λυσεις Ασκησεων
      • Μονοδιάστατοι Πίνακες >
        • Μονοδιαστατοι Πινακες - Λυσεις Ασκησεων
      • Δισδιάστατοι Πίνακες >
        • Δισδιάστατοι Πίνακες - Λυσεις Ασκησεων
      • Υποπρογράμματα
    • Θεματα πανελλαδικων εξετασεων
    • Γλωσσομάθεια
  • Άρθρα
  • Online Test
    • Online Test - Γενικά
    • Online Test - Πανελληνιων
  • Επικοινωνια